بچه‌های‌قلم |aviniha.blog.ir

بچه‌های‌قلم |aviniha.blog.ir

" چهل میلیون معلم و دانش‌آموز و والدین، مستقیم با آموزش و پرورش مرتبط‌ اند.برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است.اقتصاد آموزش و پرورش مثل هیچ دستگاهی نیست.باید این بخش را مورد توجه ویژه قرار داد. این بازده دارد و ارزش افزوده ایجاد می‌کند. "
رهبر معظم انقلاب

Reba.ir
دوستان مجازی

نی قلیان نامه:

بشنو از«نی» چون حکایت می کند

از نی قلیان شکایت می کند

برده از نی آبرو در نیستان

شاهدش قلیان کشیّ دوستان

نی حدیث دود و افیون می کند

صاحبش را سخت لاجون می کند...

فلذاست که با احساس همین اهمیت و حساسیت قضیه و استراتژیک بودن موضوع، در یک اقدام جمعی خودجوش، قریب 4000 متخصص، در نامه ای به رئیس جمهور مملکت، خواستار مهار مصرف قلیان در کشور شدند.

در این نامه که به امضای وزرای سابق بهداشت، متخصصان بیماری های ریه و سرطان، متخصصان اپیدمیولوژی، مسئولان سابق ارشد حوزه سلامت، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و برخی از استادان مطرح دانشگاه علوم پزشکی رسیده؛ درخواست شده که رئیس جمهور به اصل تقدم پیشگیری بر درمان در حوزه مبارزه ملی علیه قلیان رسیدگی کند و با اماکن و بنگاه های عرضه کننده این ماده دخانی برخورد شود.

بسته پیشنهادی: ضمن آن که از نویسندگان این نامه ارزشی و سالم، درخواست می کنیم که امضای نگارنده را نیز به نمایندگی از سوی دیگر طنزپردازان فاقد قلیان، به آن 4000 امضا اضافه کنند؛ ذیلا برای بار هزارم، عرایضی را در این باب که عرض شد، تقدیم حضور می داریم. باشد که به رئیس جمهور محترم کمک کند. حقیر، تجربه قلیان در دوره های قبلی ریاست جمهوری را نیز دارد. عنایت بفرمایید به عرایض معقول ما:

1ـ جمع آوری صدباره: چون طرح جمع آوری قلیان، طرح بسیار خوبی است و تا به حال توانسته نسل قلیان را عین دایناسورها منقرض کند؛ لهذا باز هم به عنوان اولین طرح دم دست، در اولین فرصت مقتضی، انجام شود. کار خوب را باید تکرار کرد. حالا طرح های دیگر هم به مرور به ذهن می رسند و قابل پیاده کردن هستند.

2ـ قطع قاطعانه یارانه: از هر خانه و خانواده ای که گزارش برسد قلیان می کشند، دولت بزند یارانه شان را از بیخ قطع کند. رودربایستی که نداریم. پول نفت را بدهیم که از نی قلیان به شکل دود بدهند بیرون؟ تبدیل یارانه به دودانه؟... چه کاری!

3ـ تحویل جنازه قلیان: به هر صاحب قلیانی که خودش به صورت خودجوش، قلیان فردی یا خانوادگی اش را بزند خرد و خاکشیر کند و شکسته های آن را تحویل مقامات مسئول مبارزه با استعمال قلیان دهد، وام سلامت داده شود. به سلامتی کاری که کرده است. قلیان شکستن که شوخی نیست. گاو نر می خواهد و مرد کهن، برادران(و ایضا خواهران!)

4ـ افزایش تفریحات: برای این که برخی جوان ها از کم تفریحی به سمت قلیان نروند، تفریحات سالم و سازنده را بیشتر کنیم. هرجا چند تا خانواده مشغول تفریحات سالم خانوادگی و تحت نظارت سالم خودشان بودند، زنگ نزنیم که دارید چه کار می کنید؟... کارهای مهم تری هم هست. به غیر از بیکاری!

5 ـ کار فرهنگی اساسی: چنین در جامعه ترویج کنیم که هرکس قلیان می کشد، آدم سست اراده ای است. در این صورت اگر به خواستگاری هم برود، ولو دخترشان گوش به زنگ در حیاط برای آمدن خواستگار باشد؛ به او زن نخواهند داد...!

رضا رفیع

  • مصطفی طالبی

نظرات  (۳)

  • منجی مهربان
  • اوضاع بدیه:(( نمیدونمم چرا جوونا نمی فهمن! تازه خانواده ها هم همراهی می کنن بدجوری قبحش ریخته!!!!
    چه حس بدیه وقتی از بین 1001عیب با یک دلیل علمی مصرف این کوفتی رو موجه جلو میکنن
  • بیسواد لبوفروش!!
  • نامه 4هزار پزشک به روحانی: سونامی سرطان قلیان را مهار کنید...
    http://www.khabaronline.ir/detail/361795/society/1955

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">